Blogger Templates by Blogcrowds

satu pening di bulan ramadhan

Friday, September 4, 2009

pening.

benci betul kalau pening, susah nak buat apa2. rasa kepala ni nak diletakkan atas pinggan.. eh salah. atas bantal jek. tapi apakan daya. sekarang still time bekerja. bekerja demi mencarik sesuap nasi. panadol extra pulak takleh telan sebab puasa. isk dugaan....

sesuap nasi untuk berbuka karang ialah berkemungkinan besar nasi ayam sambal. hehe.. actually not good kan, pikir2 pasal makan waktu berpuasa. tak barakah giteww..

this weekend i have no plan. well, except nak set rambut raya har har har. actually tom and the geng ajak bokak puasa kat bandaraya JB esok tapi si tan pulak busy ngan activity2 temple dia. aku nie jenis yg kalau drive sorang cross tambak johor ke JB rasa cuak, tak selamat.

takpe laa.. boleh aku kemas2 rumah sikit. tukar air ikan. buang exprired products dari kabinet2 dapur. keluarkan minggu lepas punya groceries dari dalam plastik supermarket etc etc. sebab minggu depan weekend satu lagi we ols dah kompem nak gi kukup.

actually aku memasrahkan jek diriku ini mengikut mereka2 dan anak mereka ke kukup. cadangnya biar tenpat terpencil supaya kita senang berkaraoke di bulan ramadhan ini. boleh tak? ahahaha.. ok lah.. kita karaoke lagu nasyid jek.

anyway, yang penting kita boleh berbuka, dan bersahur bersama sama. tak kisah laa kat kukup ke, kat JB ke, yg penting kita tidak ditangkap oleh majlis ugama islam johor sebab err.. ok takde sebab laa untuk kita ditangkap..

dolly baru ajak pegi penang. wah sejak aku dapat base kat penang lepas jumpa amai tuhari, aku excited ok nak pegi penang. last time aku betul2 pusing penang ialah masa zaman cross laut naik feri kuning yg dilabelkan dengan nama2 pulau, eg feri pulau tioman, pulau kapas etc menuju ke pulau pinang. suaku tak? sekarang aku dengar dah pon cadang nak buat jambatan kedua.

cuma ntah bila ek? lepas cuti raya seminggu, aku dah plan nak gi macau/hong kong in october, lepas tu phillipines in november. bulan december ok kot. hmmm....

eh cakap pasal travel nie hilang pulak pening aku sket. apakah maknanya ini?



...adie

0 comments:

Post a Comment